Brev:
Fisk og dreng på halvandet år
14. december 2011
Alder:
18 mdr.
Fisk og dreng på halvandet år
Hej Helen
Min dreng spiser cirka en halv tube makrelguf om ugen (sådan en indeholder 185 g, hvoraf 50 procent er makrel) - udover det spiser han lidt fiskefilet og lidt fiskefrikadelle ugentligt, men det er kun et par bidder han tager af kødet til aftensmaden.
Jeg tænker i denne forbindelse på alt hvad man hører om kviksølv i fisk. Får min dreng for store mængder kviksølv?
Han spiser alt i alt hvad der svarer til 50-75 g fisk om ugen, hvor størstedelen er makrel.
Med venlig hilsen
mig